Längtar efter våren!

Spinner vidare i vinterkylan.

Sitter samtidigt och tänker på de senaste månaderna. Livet har varit helt galet, sedan jag började jobba igen i november efter föräldraledigheten.

Inskolningar på dagis (vi fick byta dagis efter 6veckor...) Magsjukor, 40graders feber och influensa med halsfluss i två omgångar. Nu så här efter tredje penicilinkuren och inför ett sportlov, som barnen kommer att få tillbringa på dagis/fritids medans vi vuxna jobbar, så känner jag mig bara trött. 

Ska det vara så här? Kan det verkligen vara meningen, att båda föräldrarna i en småbarnsfamilj ska jobba heltid?

Spinner på kvällarna när barnen lagt sig. Orkar inte ens sticka, det tar alldeles för mycket energi att sätta sig in i ett stickmönster. Då är spinningen bra, bara trampa i lugn takt och mata in ullen i jämt och fint...

Har spunnit ett tvåtrådigt rabarbergarn. 110g = 501m. Ullen är BFL inköpt från Spindlefrog på
http://www.etsy.com/

Rabarber garnet

Nu längtar jag till våren, spröda rabarber sol och värme. Hoppas vi får vara friska och får mer enerig över, till trevliga aktiviteter tillsammans.


Kommentarer:
Postat av: Sussi

Hejsan Jenie

Brukar inte( har faktiskt aldrig gjort det förr) skriva i "folks bloggar", ( är som många andra helt annonym) Men efter att jag läste ditt senaste inlägg, vill jag skicka en liten tankte till dig. Att vara småbarns förälder och jobbar mycket, det tar på krafterna, men håll ut, det kommer att bli bättre. Snart kommer våren och med den massor av ny energi och ett STÖRRE imunförsvar. Nästa höst/vinter kommer att blir lättare. Jag lovar har själv gått igenom det. Min son är idag 11 år. men trotts att det var längesedan alla sjukdomar när han var liten, så är det inget jag har glömt!! Så håll ut. Det blir lättare.

//Sussi

2009-03-01 @ 19:05:28
Postat av: Maria

Kan inte någon av er prova att jobba deltid? Man får så mycket tillbaka på att kunna hämta barnen ett par timmar tidigare. Man hinner laga mat utan gnäll av trötta och hungriga stackare, man hinner umgås med dem innan de somnar och man får själv gå från jobbet direkt efter fikarasten på eftermiddagen! Jag tycker det är toppen att jobba deltid och jag försöker blunda för att jag annars skulle ha haft många tusenlappar till i plånboken varje måndag. Barnen är värd alla pengar i världen.

Lycka till!

Postat av: Tina

Man har laglig rätt att jobba deltid som småbarnsförälder - har ni minsta ekonomiska möjlighet: gör det!

Både jag och min man jobbar deltid, och även om vi får vända på varenda krona så gör vi det gladeligen. Snart är ungen stor nog att inte vilja veta av oss, och tills dess finns det inget jag hellre vill köpa för pengar än tid med henne.



Sen tror jag också att det blir bättre med våren, en deprimerad februarimånad kan ju få vem som helst att gå under isen...

2009-03-03 @ 13:09:13
URL: http://ulltopia.typepad.com
Postat av: Sussi

hejsan igen.

Hoppsan hejsan som det blev här. Det var inte meningen att det skulle bli en diskution ang deltidsarbete. Tanken var bara att skicka en liten tanke till Jennie att det ibland känns lite tungt att få till tillvaron med jobb, barn och när barnen blir sjuka då blir det jobbigt :) . men det blir lättare nu när vi får vår och förhoppningsvis lite mindre sjukdomar.



Håller med om att det är SUPER att jobba deltid och att kunna vara hemma redan 15.30 varje dag, som jag är. det är underbart.

Ha det så bra där ute.

Kramiz

2009-03-03 @ 22:28:54
Postat av: Britt-Marie

Så snyggt garnet är helt underbart, du är superduktig på att spinna.



Pussa ungarna och kram till dig.

2009-03-09 @ 11:26:24
URL: http://brittmariel.blogg.se/
Postat av: Pia

Åh, vilket vackert garn!

2009-03-13 @ 10:31:08
URL: http://snigelmamman.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits