Kiila Socks

Jag har varit med om min första mysteri stickning, på Ravelry.

Med mysteriestickning menas att man inte vet när man startar, hur den färdiga resultatet kommer att se ut. Oftast vet man endast ifall det ska bli till exempel en sjal eller ett par sockor. Man får en ledtråd av mönstret vaje vecka i ett antal veckor.
 
Jag micro-färgade garnet till mina Kiila Socks i början av Maj. Använde Trekking sockgarn och syrafärger från färgkraft. 


Sockgarn till mina Mysterie Kiilas.

Kiila  var ett roligt mönster att sticka, ingen större utmaning och med trevligt resultat.

Kiila Socks mönstret finns att ladda ner gratis på Ravelry till och med 7:e juni 2009. Sedan kommer det att kunna köpas på Yarnissimas hemsida.  

Mina färdigstickade Kiila Socks.

Kommentarer:
Postat av: Dödergök

Oj! Vad fina och så fint med garnet och allt!

Trist att jag missade att ladda ner dem, jag får nog ta och logga in på ravelry lite oftare.

Postat av: Ullfull

Tjusiga sockor!!

2009-06-08 @ 18:31:29
URL: http://www.stickanita.blogspot.com/
Postat av: Marianne Fröding

Hej!

Visst är det kul att sticka dessa Kiila-sockor??

Lyckades du fåt tag på garn i onsdags?? Jag fick överta Livs köp och fick ett härligt paket häromdagen!!//Marianne

2009-06-09 @ 16:36:19
Postat av: Cina

vilken kul ide att sticka "Mystiskt"...

2009-06-10 @ 16:29:41
URL: http://creadiem.bloggagratis.se
Postat av: fröding

Hej

Om du snabbar dig kan du köpa Yarnissima-kit NU!!

MVH/Marianne

2009-06-10 @ 18:29:02

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits