Vad har ni i fruktslålen hemma hos er då?

Här har vi citron-lime-plommon färgad merinoull, som är påväg att bli garn.
-Yummy!


Hälften av ullen spunnet till single...

Så här blev slut resultatet, av mitt andra försök att spinna garn på min spinnrock. Använde merinoullen som jag microfärgade i sommras. 100g ull blev ca265m tvåtrådigt handfärgat, handspunnet Merinogarn.

Nu är bara frågan: Vad ska jag sicka av detta? Har ni några förslag på bra mönster?   

Fruktsallad

Tjuvlyssnat i helgen:

Kompis: -Varför har din mamma så mycket garn?
Dottern: -För att hon gillar det!

Så klart! Vad trodde du?

Kommentarer:
Postat av: åsa hannu

sticka sockor med något snygg mönsterstickning eller en snygg halsduk

2008-10-15 @ 13:22:49
Postat av: Mikaela från Finland

Underbara färger!! Utav det garnet kan man sticka många vackra saker, en halsduk eller sjal kanske?! Klok dotter du har ;)

Postat av: åsa i norr

Åh, vad vackert! Jag vill också lära mej spinna.

Kram

2008-10-18 @ 19:41:14
URL: http://www.asassticksida.bloggagratis.se
Postat av: Susilull

Härliga färger! Jag skulle nog sticka en härlig halsduk.

Gillar din dotters svar på garnfrågan!!

2008-10-21 @ 21:21:46
URL: http://susilull.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits