Okej, jag erkänner...

Jag virkar muddar!

Å, det även om jag inte är så förtjust i att virka.
Jag är mer än förtjust i resultatet av mitt virkande.
Det blir ett par Pärlring muddar, ur Maria Gullbergs bok VIRKA MUDDAR! 

Virkar med Shibui sock garnet, som jag fick över från mina "Snailmittens".
Jag är lite av en nyombörjare när det gäller virkning. Har inte virkat så mycket på några år nu.
Virkar riktigt hårt, så jag får använda virknål 3mm, för att få till ett lagomt fast resultat.

Funderar lite över vilken färg jag ska ha på mina "pärlringar", ljusa eller mörka? Eller kanske blandat?
Måste kolla vad jag har för pärlor som passar.

Pärlring muddar på gång!

Kommentarer:
Postat av: Ammis

Du gör så många fina saker och jag gillar färgen på dina pärlring muddar.

Postat av: knitmarie

Men...nu blev jag ju såååå sugen på att virka muddar. Och jag som kämpar vidare med Project Possible? och med två sjalar. Den ena får vänta så länge mellan varven, att jag glömmer mönstret. Hmmm.

Pärlringarna...ljusa, tycker jag - inte blandat, för då är det risk att det ser ut som om det fattades pärlor i ringen.

2008-10-02 @ 17:01:18
URL: http://www.knitmarie.blogspot.com
Postat av: Christina

Vad duktig du är Jenny. Det ser riktigt svyggt ut. Lycka till.

2008-10-02 @ 17:47:41
Postat av: Susilull

Ja, jag tycker verkligen du kan vara nöjd med ditt resultat!!

Själv tycker jag det är jätteroligt att virka, det slår nästan stickningen, men däremot har jag svårt att få något bra resultat...

2008-10-03 @ 08:50:29
URL: http://susilull.blogspot.com
Postat av: Randi

Hva er "Mudd". Det ser så fint ut! Kikket på bildene under også, masse nydelig arbeide.

Så artig med at dere setter o- foran et ord for å lage det til et motsatt ord.

Minner litt om norsk, når vi sier f eks. ufarlig, istedet for farlig, uferdig istedet for ferdig, uhyggelig istedet for hyggelig, osv.

Språk er interressant..

Ha en fin dag!

2008-10-07 @ 14:06:11
URL: http://in-my-mothers-name.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits