Är jag lila nu?

I många, många år var jag blå.
Jag var nog blå hela min uppväxt nästan, skulle man nog kunna säga.

Sedan i övre tonåren blev jag lite röd också, men fortfarande var jag blå i grunden.

När jag var tjugo år och flyttade hemmifrån, blev jag ljusgul. 
Jag var nog ljusgul endast i något år.

När jag träffade min blivande man, visade det sig att han var lila-gul. 

Vi blev föräldrar och jag blev plötsligt turkos. 
Nu har jag varit turkos-blå i några år.

Men, när jag tänker efter lite nu så undrar jag vad som hänt?
Är jag lila nu?!

  
Lila ull att spinna                    Singles

Har spinnit ett lila tvåtrådigt ullgarn, på min spinnrock. 115g, 367m. Det blir alltså ca 320m/100g. 

Handspunnet 2-trådigt ullgarn. 

Funderar på att sticka ett par Druid Mittens av detta garn. http://brooklyntweed.blogspot.com/2008/07/druid-mittens.html

Kommentarer:
Postat av: Kristina

Vilket fint garn! Lila är en av favoritfärgerna och årets färg tror jag.

Postat av: knitmarie

Underbart vackert garn! Och detta sagt av en som egentligen inte är förtjust i lila...åtminstone inte lila kläder.

Om du är lila? Det skulle väl vara helt OK bara du inte lägger dig till med lila hår;)

2008-10-30 @ 16:43:01
URL: http://www.knitmarie.blogspot.com
Postat av: Vivan

HAHAHA! Det låter som om du följer dina chakran - helt i sin ordning. Grattis!!!



Säg till mig när det det blir ljust om natten - fast lyset är tänt.



Att garnet är vackert - det vet du redan att jag tycker - helt ljuvligt underbart. Min lärare i textil säger -DET ÄR OK ATT SLICKA PÅ GARN!!!



Så det så.



Puss!!!

2008-11-26 @ 13:32:58
Postat av: Frida

Dessa skulle jag gärna vilja prova att sticka. Köper du Vogue Knitting i någon affär och i så fall vart eller köper du tidningen via nätet, jag såg att det går att köpa den via deras hemsida.

2008-12-18 @ 22:36:47

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits