Knäsockor på gång

Jag vill lära mig, att sticka sockor från tån och upp... hittade Barbros mönster
http://hem.bredband.net/b382726/Sock2.htm
Började sticka på ett par "vanliga" sockor.

Tån, hälen fixade jag efter lite trixande.

Men hur långt räcker 50g Regia 4-trådigt sockgarn egentligen?

Jag kunde liksom inte bara sluta sticka skaftet mitt i allt, när jag fått den frågan i skallen.
Stickar ressår 2rm, 2am. Gör ökningar mitt bak för vaden.
Så vips... tar garnet slut.  Just när det bara är några cm kvar på en lagom hög knäsocka till mig.  

Har skarvat på med ett marinblått sockgarn för att kunna avsluta sockan, 
(eftersom jag ej vet var jag ska kunna få tag på mer garn i samma färgställning). 
Funderar på att "sticka in" ett ressårband högst upp i skaftet, så att sockan hålls uppe bra. 
Vi får se hur resultatet blir... 

Också mitt i allt går en av mina favoritstickor i ebenholz av :-(   
Knäsocke på gång
Knäsocka i Regia Canadian Color nr 4741

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits