JA, jag är inte så tidig -Jag vet!

DA VINCI KODEN!
Mystik, koder, samband och spänning... allt som trollbinder mig.
Ni har väl alla förmodligen redan läst den för länge sedan...
Tack och lov att jag läste ut den i går kväll, så livet kan börja rulla på som vanligt igen.

Jag tror nog att det är samma med min stickning och vävning, ja allt mitt slöjdande egentligen...

Ja, jag menar:
*Jag ser eller föreställer mig ett vackert objekt jag vill skapa
*Måste lista ut hur det ska gå till...
*Måste ha en lösning, ett mönster eller en beskrivning
*Gör beräkningar på material
*Skaffa material -leta, vänta och längta...
*Slöjda!
*Spänningen! Ska materialet räcka? Har jag gjort mina beräkningar korrekt? Kommer det att bli som jag tänkt mig?
*Tilfredställelsen att känna det färdiga objektet i min hand.

Sen... tomheten... -Måste hitta ett nytt objekt att slöjda!
 
DA VINCI KODEN 
Har suttit fast med näsan i denna pocketbok, sedan jag kom hem från Arvidsjaur...






Kommentarer:
Postat av: Britt-Marie

Jag gillade inte den boken, jag får nog läsa om den så kanske...
Jag tappade bort din mailadress så kan du skriva till mig vore det bra.
Har du provat en Fake-A-Gamo-väska ?

2006-06-29 @ 19:38:15
Postat av: Jennie Lindberg

Har inte stickat Fake A Gamo, men är sugen!
Fick mönstret mailat till mig nu i veckan.
Jag funderar på att sticka den efter att jag är klar med den gröna Mermaiden till Vivan.
(Har stickat ena framstycket och snart halva bakstycket).

Jag har nyss bytt e-post adress... den nya är:
[email protected]

Jennie

Postat av: Anna

Hej tjejen
Oj vad mycket fint du har gjort. Har läst din blogg och beundrat.
Kram Anna (sthlm)

2006-07-02 @ 20:15:24
Postat av: Britt-Inger Hygge

Visserligen ett mycket sent svar, men ändå. Jag handarbetar också mycket, har också läst Da Vinci koden. Fast jag lyssnar helst på böcker, så kan jag handarbeta samtidigt. En mycket bra kombination.
God fortsättning på det nya året.
Britt-Inger

2007-01-08 @ 11:54:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits