Mersmak!

Å! Vad roligt!

Nu har jag färgat garn, två kvällar på raken.
Skulle lätt kunna fortsätta även i kväll, men nu får jag lugna mig lite.
Behöver tänka igenom hur jag vill att garnet jag har kvar att färga ska se ut.

Hittils har jag färgat färdigt sock-garn till tre "par".
Har färgat med Herdins Textile Colour "multi fibre" och är supernöjd med resultatet. 

Det blåa är Duvblå nr. 348 som jag färgade på ljusgrått 4-trådigt Morjärvs sockgarn.

Limegrönt- (till 200g Morjärvs 4-trådiga naturfärgat sockgarn) använde jag:
1 påse färgpulver av Gul nr.304 + ca 1/4 tesked Grön nr. 308

För att få ett självrandande garn, färgade jag delar av ytterligare två naturfärgade härvor i efterbadet av det limegröna. Samt senare i det duvblåa färgbadet.
Färgade sockgarner
Sockgarner till julklapps-stickning.

Kommentarer:
Postat av: Britt-Marie

Härlig färg på garnet, om det regnar någon dag och du är ledig vet jag något stenkul att göra, i massor !

Postat av: Gita

Vad spännande att färga med Herdins färger. Det skulle jag gärna vilja prova. Kan du inte lägga ut enbeskrivning på processen alternativt maila mig.

2006-10-05 @ 10:24:35
URL: http://stitchandneedels.blogspot.com/
Postat av: Eva-Maria

Jag håller med Gita, att det låter spännande. Skulle oxå gärna ta emot en beskrivning på hur det går till och framför allt det självrandande garnet. Har en del naturfärgade ullgarnshärvor som jag tänkt färga men har dock aldrig gjort det förut. Men nån gång måste ju vara den första:)

2006-10-05 @ 11:00:10
URL: http://wiseguy.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits