Hej, hej hallå!

Ja, jag lever och det känns! 

Har just lämnat ett par mastodontveckor bakom mig...
Har varit på en helg-tripp till Hälsingland. Resan genomfördes i bil, via IKEA i Sundsvall, Bollnäs också hem till Luleå igen. Bilfärdens slöjdande resulterade i två par blåa pulsvärmare. (Bild kommer när jag får ordning på digitalkameran -den vill inte ge ifrån sig några bilder till datorn, hm...)

Kvällsaktiviteterna hemma har varit att packa upp köksprylar, packa in i skåp alt. flytt-kartonger till en kommande loppis -nog så uttröttande ska jag bara meddela.
   
Vi pysslar på med köket, snart så är det färdigt! Måste bara välja ett kakel. Nu i kväll ska vi lägga klinkers i hallen... man kan säga att vi har fullt upp hemma.

Slöjdandet kommer lite i skymundan, men jag passar på att sticka under rasterna på jobbet. Håller just på med en grå Moebius-sjal i riktigt tunnt mohairgarn. Känns som att den kommer att bli väldigt bra...

Den turkosa jag stickade blev lite för smal och lite för lång... funderar på att repa upp avmaskningen och sticka på några varv. (Det där lät inte särskilt lockande!) Men tror det måste till om den ska bli användbar. 
Bloggar igen så fort jag kommer åt mina kort!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits