Paket,paket!

Ibland blir man riktigt lurad...grundlurad helt enkelt!

Tipsade min vän Vivan om en liten "handarbets-barack" som ligger efter E4 just söder om Sundsvall i Gnarp (alldeles bredvid OK/Q8). Jösses heter den lila butiken, å det är just vad man tänker när man kliver in. Hur mycket superfint lokalt hantverk som helst...

Jag hade spanat in ett par "Hjortronvantar" i Alpacka-ull. (På min hemresa från Hälsingland just före midsommar). De var inte blodigt dyra men bara vetskapen om att jag ganska så lätt skulle kunna sticka mig ett par själv, gjorde mig snål... å vad jag ångrade mig!

Tyvärr passerade Vivan Jösses på sin semestertrip söder ut veckan efter midsommar, just vid de tidpunkter på dygnet då de inte hade öppnat eller just hade stängt.  -Trodde jag, ja!

Sedan i helgen fick jag paket... å vad jag gillar att bli lurad, när det handlar om att få paket!   


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits