Lismore -Alice Starmore

Titta! här är ett långtids projekt... Innom tio år kommer ni troligtvis att få se mig i en tröja liknande den på bilden.

Alice Starmore har designat denna underbara skapelse, vilken finns i hennes bok "The Celtic Collection" tillsammans med en hel massa andra vackra tröjor. 

Tänker sticka denna i Morjärvs tvåtrådiga yllegarn. Ska försöka håla mig från att börja sticka provlappar till Divan är färdig... nåja, vi får se hur det går med dtet.


Lismore -bilden är hämtad ur boken "The Celtic Collection" skriven av Alice Starmire.


Kommentarer:
Postat av: Marianne

Hej
Såg att du skulle använda Morjärv till tröjan, har du kollat masktäthen? Jag trodde det garnet var för tjockt!! Har gjort Erin i samma bok och jisses vilketn tröja..Jag kan ha symöte i den och ändå bjuda så många jag vill....;-)

Postat av: Åsa

urtjusig mönster stikning.gillar det mycket

2007-05-26 @ 21:51:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits