Vantar Blåklint

När jag var i tonåren fick jag ett par vackra stickade blåklintsvantar vantar av min faster i Norrköping. De har blivit flitigt använda och efter några sesongers "stoppande" har de nu fått sin vila i min Nostalgilåda.

Blåklintvantarna är Östergötlands bidrag i ICA-kurirens häfte 100 landskapsvantar. Är man född i Norrköping och uppvuxen i Luleå, så vad passar väl bättre än att sticka en favorit i repris? -Ett par blåklintvantar, fast den här gången stickade i Morjärvsgarn.

De blev härligt mjuka, perfekta höstvantar innan det är dags för Hjortronvantarna.... 


Favorit i repris!

Kommentarer:
Postat av: Inga-Lill Hedenström

Skulle gärna vilja få mönstret på blålilntsvanten.
Med vänlig hälsning
Inga-Lill Hedenström
Skogsvägen 7
614 32 Söderköping

2007-05-15 @ 14:29:30
Postat av: Margareta Svenson

Hej. Vill gärna få det fina mönstret på Blåklintsvanten. Jag är uppväxt i Östergötland.



Hälsningar Margareta

2010-04-16 @ 12:47:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits