Belöning!

För att fira mina första 15 specialpedagogiska högskolepoeng, Grattis till mig! Åååå så himla duktig jag har varit! Så har jag belönat mig med att beställa en ny Sliding Hook Flyer (-den främre vingen,) från Gudrunsullbod till min Ashfordspinnrock.

Min spinnrock är modell 1982 (tryck på reinventing the wheel i vänstra spalten). Tidigare har den endast haft två alternativ till utväxling när jag har spunnit (-den bakre vingen.) Numera har den fyra! Plus att den nya vingen har flyttbara krokar så det ska bli lättare att fördela garnet jämt när man spinner. Har inte tagit mig tid att sitta ner och provspinna den än, men nästa helg då blir det åka av!  

Min nya Sliding Hook Flyer!

Naturligtvis behövde jag ju lite ull att spinna också... härligt höstfärgad Merino/Alpacka som jag fått i genom ett lyckat byte med Rosina inne på Ravelry. 

250g Merino/Alpacka

Kommentarer:
Postat av: Tina

Det är ett bra sätt att fira på, tycker jag! Man måste ju peppa sig själv genom utbildningen.



Hoppas att du får mycket nöjde med din pimpade spinnrock :)

Postat av: Anita

Grattis till poängen o nya redskap!!Anita

2009-12-05 @ 13:14:28
URL: http://stickanita.blogspot.com/
Postat av: Vivan

Ja tjittapomfritta vad duktig du varit!!! Å en sån dääär snurrig sak med många utväxlingar - DET ÄR DET MINSTA DU ÄR VÄRD!!! Puss pårej hjärtat!!! Nu är det bara pimpningen kvar. hihi!

2009-12-28 @ 22:41:38
Postat av: Solveig Larsson

Hej Jennie

Jättevackert.Vi träffades på Museet. jag vill gärna att du tar kontakt med mig.



Solveig med vantarna

2010-04-07 @ 09:17:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits