Mini-weekend

Förra helgen hamnade jag på en sistaminuten-weekend i den kungliga huvudstaden.

Vännen B mailade på måndagen och hörde om hon inte kunde få sällskap till Syfestivalen i Kistamässan. Lite fix och trix med sovplats och div. biljettbokningar. Och hips vips, på torsdag kväll flög jag ner till Stockholm och hade en underbart härlig avslappnande helg i våren.

Hann med Syfestival, Middagar med trevliga vänner, Ränna på sta´n, Cafémys och Carl Larsson utställning på Valdemarsudde, innan det var dags att flyga hem igen på söndagen. Väl hemma igen känndes det lite märkligt, att kliva ur planet i minusgraderna och vintern på Kallax. Efter att ha nyss ha suttit i våren, på uteservering och ätit glass i solen.

Glass på uteservering i Sickla.

Jag är lite förvånad själv, men jag köpte inget garn på Syfestivalen. Det blev faktiskt inte inköpt ett endaste litet garnnystan på hela resan. Hur förklarar man detta?!! 

Lite ull, ylletyger från Korps, diverse lapptäckstyger och färgpulver från Färgkraft blev istället årets skörd.
Så nu är man alltså inne i en syperiod... tja, det var faktiskt väldigt länge sedan sist.

Håller som bäst på och sy en liten sak  till min Hemlis5kompis. Hon har fått de första två paketen, och verkar nöjd. Skönt! Det är inte alltid så lätt att veta ifall man träffar rätt med gåvorna...

Själv har jag lite otur den här Hemlis-omgången. Min Hemlisvän har varit sjuk. Så jag har inte fått något Hemlis5paket alls ännu. Kikar förväntansfullt i postlådan varje dag. Kanske i morgon?... Ni får se, så fort det första kommer.


Kommentarer:
Postat av: Anna-Karin

Hej Jennie!

Tack så jätte mycket för ditt trevliga garn- och choklad paket. Garnet passar mej utmärkt, sockor matchande jeans, snyggt. En massa mumsig choklad, ska jag njuta av länge. Sist men inte minst den jätte jätte fina väskan. Kommer att bli invigd i helgen då jag ska ut och resa. Tack än en gång //Anna-Karin

2009-04-15 @ 18:30:29
Postat av: Anna-Karin

Tack så jätte mycket för det fina garn- o choklad paketet. Mycket bra innehåll. Väskan var så himla fin. Tack än en gång. //Anna-Karin

2009-04-15 @ 19:02:10
Postat av: AnnBritt

Hej. Hittade din blogg via åsas sticksida. Och ser att du liksom flera av oss kommer från norr ! Nu är jag lite mer norr än du, jag bor i Överkalix och har nu tagit upp mitt stickande efter många år i vaggan... Ser att du har stickat vackra sockar, var har du fått tag på sock blocksen ? Skulle behöva köpa själv, och har inte sett det på handarbetsaffärerna i Luleå när jag var ner förra veckan, men har iof inte frågat heller. Jag är också lite fundersam på om vi inte har träffats förr ? Jag var känd då som "viktväktar"-AnnBritt. Annars är du väldigt lik någon...

Postat av: TvåÄndsStickan

Hej!

Kul att du gillade Garn & Choklad paketet.

Jag har inte provat att tova av Tove-garnet men har kompisar som gjort det och det vart jättebra.



MvGARNhälsningar ¤Birgitta

2009-04-22 @ 09:43:43
URL: http://tvatrastickan.blogspot.com
Postat av: rebecca

Hej!

Det är så att jag nyss plockat upp en stickning som jag påbörjade för flera månader sedan, och jag kommer inte ihåg hur jag ska avsluta! Det är ett par raggsockar, och jag kommer ihåg att mönstret hette "raggsocka med stjärntå i fyra fält" - men vad menas? Är på sista sockan, känns frustrerande när jag inte kan göra klart dem. Väldigt tacksam för klur-hjälp om du vet vad som menas...

Själv är man inte en så van strumpstickare, så förklaring uppskattas väldigt mkt.

2009-06-11 @ 17:41:47

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits