Rapport från Stockholmsresan

Jag har haft semester!

Har varit ledig från mitt vardagsliv några dagar... levt lite singelliv i den Kungliga huvudstaden. 
Otroligt avslappnande och skönt har jag haft det. 
Jag har besökt kära vänner, diverse slöjdrelaterade butiker, Syfestivalen där jag träffade flera andra trevliga bloggare. Å,  Jenny: Ja det var jag som satt i trappen och stickade! Synd att du inte vågade dig fram och hälsa. Det är så roligt när man får träffa nya människor med liknande intressen.

Dessutom har jag varje kväll tagit ett avslappnande bad i lugn och ro. Inga tider att passa, inga blöjor att byta. Behöver jag säga något mer?!  

Nu har jag kommit hem med nyvunnen energi och inspiration. 
Å då är det väl dax, för en liten redovisning av resans garninköp.

Från vänster till höger och uppifrån och ner:

*Sex härvor Shettlandsull i vinröda och bruna nyanser, inköpta på Marias Garn -ska bli en Tweedie 
http://www.knit.dk/tweedie.htm senare i år. 
*Tre härvor Handfärgat strumpgarn superwash Gulrost, Ljusgrå, Dalablå från Stäkets Hantverk och design -Sockklubbssockor Vad skönt att ha något att skylla på! ; )
*Två nystan grön Debbie Bliss Cathay köpt från Nysta -blir en
Koolhaas http://brooklyntweed.blogspot.com/2007/10/koolhaas.html ,
Fetching http://knitty.com/ISSUEsummer06/PATTfetching.html (om garnet räcker).
*En härva Cotinette JitterBug SaltyDog -Ja här har jag inga planer för tilfället, men färgen fångade mina ögon direkt och garnet var sååå underbart!

Garner från Stockholmsresan
Garnskörden från min minisemester...

Kommentarer:
Postat av: Catharina

Hej Jennie.Vilka fina garner du hittat.Har en liten fråga.Vars har du fått tag på mönstret till Koolhaas.Ett fint mönster som jag gärna skulle vilja få
tag på och sticka till mina flickor.
Mvh
Catharina i en by utanför Piteå

2008-03-07 @ 09:00:28
Postat av: Agneta

Hej!
Tusen tack för garn&te-paket. Vilken jättefin påse du hade sytt jag blev jätteglad när paketet kom. Tyvärr ligger min blogg nere för tillfället pga allmän slöhet.
Agneta

2008-03-09 @ 15:04:00
Postat av: Boel

Låter som en härlig weekend! Och fina garner fick du med dig hem också! Om jag har tur åker jag på en barnfri långhelg till Gotland senare i vår.
Mvh
Boel


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits