Februari sockorna

Sock klubb
Jag är nyss hemkommen från en underbart avkopplande resa till Sockholm. Med besök på bland annat Syfestivalen, men mer om det i morgon.

Här kommer lite bilder på mina Februarisockor i Stickamera´s sockklubb.

Jag stickade dessa i Strømpegarnet, som jag microfärgade tidigare i februari. Använde stickor 2,5mm. 
La upp 64m i stället för 72. (Mitt Strømpegarn är ju lite grövre än Opalgarnet).
Stickade 14 mönsterrapporter i skaftet. 
 
Lättstickat mönster som man lär sig snabbt utantill.
Februari sockor
"Sockor med falska flätor" mönstret hittar du här:
http://www.sticka.org/monster/socka.pdf

Jag hade lite fotograferingshjälp idag...
Nyfiken i en strut
Nyfiken lillasyster

Det var inte helt lätt att få till en skarp bild, jagad av en sjumånaders baby.
Fotograferings hjälp
Själpare

Kommentarer:
Postat av: Mia

Gullig bebi! Liknar en annan tjej jag känner... ;)
och sockarna är superfina.

Postat av: Britt axelsson

Sockarna blev jättefina.Hur kan du hinna så mycket,du måste vara supersnabb. Flickorna dina är ju ännu inte så gamla. Så söt lilla- syster är, men även STORA- syster. Kram Britt

2008-03-04 @ 13:15:35
URL: http://brittirene.blogspot.com
Postat av: Jenny

Var det dig jag såg som satt och stickade i orange på brandtrappan vid garderoben på mässan?. Jag brukar smygläsa här och är lite blyg av mig så jag tittade lite i smyg..

2008-03-05 @ 14:53:15
Postat av: Jenny

Glömde säga att jag tycker du gör helt fantastiskt fina saker! Heja heja!

2008-03-05 @ 14:54:27
Postat av: Emma

Åh, vad glad jag är att jag hittade din blog! Jag har letat i säkert 35 bloggar för att hitta Microfärgning... Vad snygga dina februarisockor blev!

2008-03-05 @ 15:42:43
URL: http://emmasdagar.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits