Låne tofflor

Jag har beställt senaste nummret av  Interweave Knits hos Press-stop.
Fick tips idag om att den gick att köpa här:
http://www.press-stop.se/kiosken/ 
Smidigt att beställa, nu får vi se hur snabba de är på att leverera.

Också har jag och Britt-Marie varit på garnspan igen...
Det blir mycket av den varan nu när man är föräldraledig.
Dessutom har hon fått mig att gå med i husmodersföreningen.
Hur vuxet är inte det medlemsskapet?!

Stickade ett par tofflor i början av sommaren vilka jag glömt visa.
Har tänkt att de ska fungera som lånesockor, för frusna gäster som besöker oss i vinter.
Mönstret är (tror jag) efter ett finskt mönster, vilket en av damerna på Husmodersföreningen "hade i huvudet" Britt-Marie http://brittmariel.blogg.se/ har skrivit ner det -Kolkt beslut! 

De är väldigt snabba+lätta att sticka. Man använder endast två stickor och stickar allt i ett stycke.
Husmoderstoflor
Tofflor efter husmödrarnas mönster

Kommentarer:
Postat av: Jessica

Åh, jag letade på Britt-Maries sida men hittade ingen beskrivning på tofflor men jag kanske missuppfattade din text. Hur kan jag få tag i mönstret, vill så gärna ha det.

Postat av: Lena Hallberg

Jag önskar också mönster till lånetoffel

2007-09-15 @ 12:26:42
Postat av: Jessica

Tack Jennie för kommentarerna på min blogg.
Jag har fått mönstret av Britt-Marie. Ska bli riktigt kul att sticka dessa. Jag tycker att tofflorna är helkul.
Jag syr både efter mönster och eget påhitt (eller ska man säga efter-apning för säg vad som är nytt under solen)...
Just körsbärsklänningen har ritat själv men det finns ju massor såna mönster. Andra klänningar har jag sytt efter mönster ur boken "Baby cool-sy nytt av gammalt).
/Klockarbarn

2007-09-15 @ 14:38:29
URL: http://www.klockarbarn.blogspot.com
Postat av: Mona

Jag önskar också mönstret till den vackra lånetoffeln.Hittar det inte på Britt-Maries sida.Hur kan jag få tag på mönstret?

2007-10-09 @ 09:20:32
Postat av: StickLena

Hej!
Jag har försökt hitta mönstret, det blev ett foto av en grön toffla...
En beskrivning är ju lättare att sticka efter, så snälla rara, kan jag få en?
Tack i förväg!
Lena

2007-10-13 @ 00:14:48
URL: http://notoriskstickare.blogspot.com/
Postat av: Jane

Hej. Ytterligare en som ställer sig i kö för att få mönstret. De är ju urfina .....
Min dotter önskar ett par fina stickade varma tofflor i julklapp och det skulle vara så kul att får göra dom till henne så snälla tror du jag skulle kunna få ett? Hälsning Jane

2007-10-13 @ 09:29:03
Postat av: Susanne

Hej!
Letat efter mönster på stickad toffel,
gillade dessa lånetofflor. Hur, var kan jag finna
beskrivnings på dessa.
Tack på förhand !

2008-01-30 @ 19:16:36
Postat av: Inga-Lill Hedenström

Hej och God Jul.

Jag tycker tofflorna är väldigt fin. Det skulle

vara trevligt att få ta del av mönstret,

Tack på förhand

Inga-Lill

2008-12-20 @ 01:14:54
Postat av: Hanna Elida

oj vad fina dessa tofflor är! Skulle också väldigt gätna få tag på mönser så jag kan sticka gässtofflor till alla mina systrar när de kommer på besök. De är lika frusna om fötterna som jag :-D

2010-09-05 @ 10:48:37
Postat av: Jenny

Hej, jag skulle gärna vilja ha en kopia på det här fina mönstret.



Superfina färger!



Mvh,



Jenny

2010-12-13 @ 21:39:09
Postat av: Jeanette

Hej!

Tofflorna ser huuur mysiga ut som helst!!

Även jag skulle vilja ha en kopia p mönstret.



2010-12-28 @ 22:38:36
Postat av: Therese Andersson

Hej! Mina tjejer vill ha såna tofflor till vintern.
Är det möjligt att få detta mönster så blir jag jätteglad.
Hälsningar Therese

2012-10-10 @ 10:45:57

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits