Halsduk och hjälm

Så där ja!

Då är man inne i monteringssvängen...
Har plockat fram lådan med "Saker att färdigställa" (behöver jag nämna att den här lådan är proppfull?!!)

Varför är det sä tråkigt att fästa trådar och montera?
Tänk om det var lika roligt, som att påbörja nya projekt.
 
Men just nu går det aningens lättare att göra snoddar, sy fast, sy ihop och fålla.
Jag har ett stort behov av att avsluta...

Kanske har det med att "bygga bo" att göra? 
Halsduk och hjälm
Halsduken och hjälmmössan, är båda stickade efter mönstret från Garnstudio som jag länkade till igår.

Kommentarer:
Postat av: Susanne

Jättesöta!

Postat av: Karin

Härligt blogg, jag kikar till den ibland för att få inspiration och för att intala mig själv att om jag övar tillräckligt kan jag bli lika duktig :)
Jag undrar hur har du gjort snoddarna till mössan? Jag har stickat enligt samma mönster, och beskrivningen av snoddarna var för mig total gallimatias så jag körde vanligt rätstickning bara. Men det blev ju inte lika snyggt som dina snoddar!
Vänliga hälsningar
Karin

2007-07-09 @ 15:00:54
Postat av: Britt-marie

Allt bra?
Har försökt ringa ett par dagar, vi pendlar mellan stugan och hemmet. Dålig mottagning i stugan så jag har inte kunnat ringa. Spanar på webbisarna och längtar.
Kram

2007-07-09 @ 21:34:06
URL: http://brittmariel.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits