Kofta till lillasyster

Har börjat sticka på lillasysters babykofta. Den blir riktigt mjuk och go´. 
Efter att nyss ha stickat Ballerina, så känns det som om denna går riktigt snabbt att sticka.
Å, det är klart... den är ju några storlekar mindre!

Jag stickar på flexistickor 2,5mm och har redan stickat sönder höger pekfinger. 
De här stickorna är så välanvända av mig att de trots att de är tillverkade i metall, har börjat bli "vässade" längst fram i spetsen. Har försökt hitta någon stans där det går att köpa nya, men det verkar nästan som omöjligt.

Är det någon som vet var man kan köpa 2,5mm flexistickor?
Eller har du kanske ett par, du aldrig använder liggande någonstans?
-Jag köper dem gärna!

Tillsvidare stickar jag på, med beplåstrat pekfinger...
Tr?ja till lillasyster
Vänster framstycke, ärm och början till bakstycket.

Kommentarer:
Postat av: Maria

Jag kan beställa hem till dig om du vill ;-)
Addi har flexistickor från tjocklek 2 mm upp till 10 mm i samma härliga material som deras vanliga rundstickor. Hör av dig om du är intresserad. Ny leverans kommer hem om några veckor.
/Maria

Postat av: Britt-marie

Färgen blev helt enkelt urläcker. Sitter plagget ihop ?
Kram

2007-04-28 @ 13:41:10
URL: http://brittmariel.blogg.se
Postat av: Susanne

Åh, vad söt och härlig färg. Visst är det kul att sticka baby-plagg. Det går fort.

2007-04-28 @ 14:38:56
URL: http://strumpstick.blogspot.com
Postat av: Margareta i Arjeplog

Jennie, när du stickade Mermaid, hur kunde du välja egna färger? Går det att få vilka man vill?
Har du tid att svara till min e-post?

2007-05-01 @ 19:28:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits