Klipp

Äntligen!

Nu var det då dags att klippa ner handduksväven.
Jag satte upp denna väv i slutet av juni 2005.

Totalt hade jag räknat ut att det skulle bli tio handdukar, varpen räckte till elva... 

Vävde åtta av handdukarna relativt snabbt. (De var klara i Augusti 2005)  
Sedan tror jag det blev beslutsångest, inför färgvalet på de två sista...  
Det hela kom som av sig och jag vävde inte de sista handdukarna, förrens nu under påsklovet 2007.

Jag är väldigt nöjd med resultatet. De blev superfina allihop.

Nu väntar bara fållning... elva handdukar för hand. Hm... mellanlagringsvarning!
Ska i alla försöka komma igång så snabbt som möjligt.

Har klippt isär handdukarna och kastat kanterna, fixat band till "hällor", lingarn att sy med.
Men, städat bort mina synålar på något säkert ställe... man ska inte städa för mycket!

Stickar i kväll på framkanten på "Ballerina".
Bäst att sticka henne färdig först så inte hon blir liggande...  
Efter framkanten är det endast stickning av ärmkanten, samt ihopsyning (heter det verkligen så?) av ärmarna kvar.
Klipp
Nu är det klippt!

Handdukar
Min favoritfärgsättning i handduksväven.

Kommentarer:
Postat av: Storjägarn´

Hamnade här via stickamera.se.
MEN....va duktig du är. Så fint det blir. Hoppas vi får se dom färdiga handdukarna :-)

Postat av: Storjägarn´

Men hej ..nu känner jag igen bloggen...( om man kollar på hela bloggen innan man kommenterar :-) )

2007-04-25 @ 13:38:15
Postat av: Lisa

Oj, så snyggt! Vad skönt att vara färdig, jag har en mattväv som jag måste väva ut innan jag sätter upp det jag egentligen vill göra. Men det går så tröögt...

2007-04-26 @ 15:46:09
URL: http://mittlillahus.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Hej vad snygga handdukar! Grattis!

(hmm, jag har såna som ligger ofållade också... kanske ett sommargöra..?)

2007-04-27 @ 22:30:58
URL: http://handmade.smuligt.com/
Postat av: Ellinor

Letade om de fanns någon blogg om vävning, hittade dig. Fina handdukar. Längtar tills jag får sätta upp min vävstol igen (till sommarn flyttar vi o då får den eget rum)..

Nu ska jag kolla på tidigare alster.

Hade bra.

2008-04-27 @ 21:46:48
Postat av: Neha

Riktigt snygga blev dom^^

2009-05-14 @ 19:10:13
URL: http://tjoockis.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits