Tredje paret ut!

Jag hade planer på att sticka fem par sockar till maken i höst. Vi får se hur det går...

Hittils färdig-stickade är:
Log Cabin Socks -stickade i Morjärvs 4-trådiga sockgarn.
Randiga bassockor -stickade av det självrandande sockgarnet jag färgade för några veckor sedan.
Blåmelerade bassockor -stíckade i SPORT sockgarn från Falk.

Det har gått åt just lite mindre än 200g garn per sockpar.

Maken är riktigt nöjd med samtliga par, men vågar knappt använda dem "De är ju så fina!"

Stickar nu ett par sockor till lillgumman.
Tänk... jag lägger upp samma maskantal till ett par 45:or i morjärvsgarnet som till ett par 28:or i Regias sockgarn.  

Har ni sett Eunnys nya sockmönster?!!!  Här har ni någon som kan det här med att sticka...
http://www.eunnyjang.com/knit/2006/09/bayerische_sock_part_ii.html
Sockar strl 45
För fina för att användas?



Kommentarer:
Postat av: Annapuh

Ja, absolut. De är för fina för att användas :o) Det blå garnet jag stickar mina RiverRapids i är Regia! Jag skickade efter 100g nystan från wollfactory i våras och då kom det där nystanet med. Jag återkommer om vilken färg det är, för jag har varit lite slarvig med banderollen. Den kan ligga precis vart som helst. Jag letade efter en mailadress till dig. Finns det nån länk på din sida?
Mvh
Anna


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits