Snabbstickad hätta

Jag har gjort det igen!
-Stickat utan att tänka mig för...
 
Denna lilla babyhätta var riktigt rolig att sticka, gick lite för snabbt bara. Nu är det monteringen kvar.
Hmmm...

Min hög för montering börjar snart likna ett berg!
Varför är det så mycket roligare att sticka än att montera?
Borde jag inte längta efter att få se det färdiga resultatet, så mycket att jag genast sätter mig ner och börjar sy ihop?

Hjälp!
Finns det kanske någon i vårt avlånga land som lever på att montera andras stickade delar?
Affärsidé?!
Någon?

Hättan är stickad i Garnstudios muskat.
Mönstret är hämtat ur boken "Stickat och sött" (Erika Knight).
Babymössa
Babyblå mössa...

Kommentarer:
Postat av: Britt-Marie

Så söt den blev. Vad det andra gäller så sök reda på någon gammal tant som kan tänka sig sy.

Postat av: Linda Lu

Vivan är en jäkel på att filmmontera, säkert i garn också. Bra tips va?
Vad synd att vi inte byter julklappar... Behöver strumpor. En granne har långhåriga vita getter som hon gör garn av, jätte mjukt. Inte getterna utan av ullen... Är du intresserad så vet du vart det finns. Hoppas allt är bra. Kom snart.

2006-10-30 @ 19:13:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits