Min kamera klarade sig!

Jo, våran semestertripp gick även den här sommaren till Hertsjö utanför Bollnäs,
där mina svärföräldrar har sitt sommarhus.

Efter 70 mils bilresa, med ett tre timmars stopp på IKEA i Sundsvall (tur att vi hade släpvagn med oss) kom vi till slut utmattade fram.

Jag fick en sommar-present av makens föräldrar...
-en korg med lingarn!

Det piggade värkligen upp!

Jag hade inte packat med tre stick-projekt (Misty garden, Jaywalkers, Fetching) på resan. 
Det visade sig snart vara lite för lite att göra...

Men vilken tur då, att Kilafors inte ligger så långt från Bollnäs...
Garntjänst har ju en del garn till salu. Nytt tröjprojekt inköpt och påbörjat, ni får se om någon dag.

Sedan att jag blev tvungen att åka till Garntjänst inte bara en utan två gånger, mådde jag väl inte så värst dåligt av.

(Jag fick ju nys om växtfärgningskursen när vi var till Hemslöjdenshus "Gästgivars" i Vallsta -å då behövdes det ju inhandlas lite ullgarn så klart!)
 
Som ni säkert redan listat ut, så har jag fått fart på digitalkameran igen.
Jag var riktigt orolig ett tag efter växtfärgningskursen.
Linkorg
Nu kan jag väva färdigt handuksväven... och förmodligen, en hel del annat också för den delen!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits