Lite väl varmt för mig...

Okej... jag erkänner!

Jag trivs bättre i Norrbotten på vintern. Eller gör jag det?
I dag har det varit lite väl varmt för min smak, jag är inte så tuff på stranden utan parasoll i gassande sol.
Då trivs jag bättre i skuggan under altantaket!

Men idag var det tjejernas dag, dottern 4år och kusinen 5 år. 
De valde stranden och så fick det bli.
Lulé-älven fick svalka oss... jag höll ut en timme drygt, men det kändes som en hel dag.

Tillbak henmma igen blev det bad i vatten-spridaren och välförkänt vila på altanen.

Å, hur kan man då komma på? att sticka på en Mermaid i ullgarn mitt i allt detta?

Jo, jag har redan planer på ett nytt projekt i huvudet.
Så, nu vill jag bli färdig med "Fotbollsjungfrun" så fort jag bara kan.

I morgon ska jag och maken tapetsera i matsalen och köket... det lär nog ta hela dagen.

Å, på onsdag är det "Hemslöjdsförenings-träff" på Hägnan i Gammelstad. (Mellan 10-15).

Så det gäller att hinna tapetsera färdigt i morgon!        
Grön Mermaid på gång
Fotbolls-Mermaiden på frammarch

Kommentarer:
Postat av: Ilsefin

Oooh! Vad fin din mermaid blir. Jag älskar färgerna! Ska bli kul att se hur den blir när den är helt klar!

Postat av: heidi

Jag håller med Ilsefin - urläcker, och fantastiskt vackra färger!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits