Log Cabin Socks

Har spenderat eftermiddagen i trädgården,
med att klippa bort vissnade blommor i rabatterna.

Fyra tiolitershinkar med avklippta knoppar fick jag ihop -40 liter!
Jag tänker sällan på vilket jobb maken och jag lägger ner i trädgården varje dag under sommaren.

Det är först när vi båda arbetat borta från hemmet en full  vecka, då allt trädgårdsarbete blir koncentrerat till en söndagseftermiddag. 
Då inser jag hur mycket som hinner hända i vår trädgård på sex dagar.
Log Cabin Socks
I veckan har jag börjat sticka ett par Log Cabin Socks till maken. Mönstret finns i boken Handknit holidays Melanie Falick. Jag stickar i Morjärvs 4-trådiga sockgarn.

Sockorna var till en början tänkta att bli en födelsedagspresent, på makens 37-årsdag.
Men jag ville gärna prova in storleken allt eftersom jag stickade, så de är ingen överraskning längre...

Jag tycker sockorna är betydligt mycket snyggare, än de är roliga att sticka...
Men gillar man att sticka flätor, så är de förstårs ett perfekt projekt! 

Kommentarer:
Postat av: Britt-Marie

Härliga sockor, tänk på mig och mönstret, snälla. Jag förstår att du har fullt upp speciellt nu när skolorna börjat, för mig är det precis tvärt om, skolstart = semester.
Du har inga tagetesblommor, bra att färga med. Eller lupinfrön?

Postat av: Birgit

Oh, wow! These socks are really great!!!

Birgit

2006-08-22 @ 13:33:11
URL: http://myblog.de/wolltrunken
Postat av: vivan

De här kan man ju ha när man går på kungens middag!!! Känner som en ettåring som vill bada badkar; JAG BLIR GALEN!!! Vilket mönster. Jag bara måste skaffa mig en sån där krokig kliva-över-sticka.

Kramiz!

2006-08-24 @ 08:51:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits