Nyårslöfte

Jag brukar inte ge nyårslöften, men i år gör jag ett undantag.

Har bestämt mig för att, innan år 2009 är slut. Skall jag ha stickat något med något av mina egna handspunna garner. Just nu klappar jag på, beundrar mina härvor, kan knappt förstå att jag spunnit dem själv. Behöver nog ett löfte för att nämnas sticka med dem.

Funderar på ett lämpligt stickprojekt till handspunna garner. Kanske kommer det att bli ett par vantar? Då ser man ju dem, hela tiden när man använder dem.

De
här tycker jag är vackra. Å dessa passar nog också bra till handspunna garner.

Har spunnit ännu en lila härva tvåtrådigt garn, 110g = 366m. Spunnen av Blue Face Leschire ull, från Spunky Eclectic i färgen "Thunderstorm".

Det här är första gången jag haft problem med att ullen fäller färg medands jag arbetar med den. När jag sedan handtvättade det färdiga garnet, lossnade riktigt stora mängder färg. Fick skölja i säkert tio sköljvatten innan garnet slutade blöda.   

"Thunderstorm".
  

Kommentarer:
Postat av: Catarina

Såå vackert!

Postat av: Maggan

Men så mycket fint du gjort!! Hamnade här av en slump (från någon länk någonstans tror jag ;) Det lila garnet var kanonfint!! Och dina vintervantar... såå läckra! Jag återkommer hit ;)

Hälsningar,

Maggan

2009-01-10 @ 11:52:35
URL: http://stickatovirkat.blogspot.com
Postat av: Tina

Visst är det tråkigt när färgerna inte sitter, har också råkat ut för det en gång från Spunky. Men garnet blev fint iallafall!



Ser med spänning fram emot alla alster i handspunnet som kommer här snart - har du väl börjat duger snart inte köpegarn längre :)

2009-01-10 @ 15:39:33
URL: http://ulltopia.typepad.com
Postat av: åsa hannu

Mycket fint garn du spunnit,skulle ochså vilja

sticka vantarna Druid mittens men vogue knitting

är slutsåld så jag får inte tag i mönstret.

Många stickhälsningar Åsa

2009-01-10 @ 19:56:27
Postat av: Kristina

Vackert med handspunnet garn! Jag gillar färgen, vare sig den fäller eller ej!

2009-01-10 @ 19:58:55
URL: http://kristina-lakris.blogspot.com
Postat av: Mozzzizz

Heey! Kolla min blogg!!!

2009-01-12 @ 08:01:36
URL: http://mozzzizz.blogg.se/
Postat av: Maja.

låter som ett udda men kul nyårslöfte:)

2009-01-16 @ 12:03:02
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Är det vinterkräksjuka i stugan? Hoppas ni alla mår bra däruppe, jag får helt enkelt ge mig till tåls tills du gör ett nytt inlägg...



Mvh

Anna F som brukar läsa din fina blogg

2009-01-23 @ 22:12:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits