Hemlis!4 frågor

Här kommer mina svar på Hemlis!4 frågorna:


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Tycker bäst om ULL! Silke, alpacka. Gillar även andra naturmaterial. Gillar INTE rena syntet,  effektgarner, garner med paljetter och glitter i.

Är förtjust i svagt flammiga (enfärgade melerade) garner just nu. De ger liksom mer liv till stickningen.


2. Vilka är dina favoritfärger?

De flesta KLARA färger så som blå, turkos rött, korall osv. Har på senaste tiden börjat snegla mer och mer mot brunt och jordfärger som terrakotta.


3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Rosa går bort helt, samt pastellfärger, neonfärger.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Metall, trä. Stickar mest med flexistickor  eller strumpstickor.


5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Har stickat sedan jag gick i lågstadiet. Klarar nog det mesta som jag verkligen vill...

6. Dricker du kaffe? Te?

Nix!

7. Är du allergisk mot något?

Nix!


8. Vilken slags musik tycker du om?

Lyssnar på radioskval


9. Favoritgodis?

Mörk mintchoklad är min favorit.

  
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Vävning, Qilt, Skinnsömnad, Broderi (Korsstygn) Knyppling.

Har just börjat lära mig att spinna på spinnrock.


11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Sockor, vantar, sjalar, tröjor, mössor. Det mesta faktiskt!

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nix. Men köper något lösnummer av IK då och då...

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Någon gång i framtiden SKA jag sticka den här tröjan!

Alice Starmore

Catherine Howard ur boken Tudor Roses av J.Starmore.


14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Ja, ofta och gärna. Handledsmått:17cm


15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Oftast


16. Stickar du sockor?

Ja, då helst med tunna sockgarner (här gör det inget om det finns en mindre del konstfibrer inblandade). Här kan tilläggas, att jag ej är så förtjust i jaquardmönstrade garner...


17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

36/37 längd på foten: 23cm från häl till stortå Omkrets över vristen: 23cm


18. När fyller du år?

1:a februari

19. Stickar du med pärlor?

Japp


20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Ljudböcker, då blir det oftast deckare. Harry Potter böckerna är nog ett undantag, de läser jag själv.


Kommentarer:
Postat av: Veronica

Klart det är okej att du länkar till mig! Ja, det var en mysig helg!
Sitter just nu och skriver på kompendium till stickstämman i sommar. Jag har för mig att jag sett ditt namn och att du skulle komma hit till Värmland? Det blir kul att ses igen!
Ha det bra!
Veronica


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits