Tack Hemlis du räddade min dag!


I dag var det första dagen på mitt sommarjobb.
Kom inte hem förrens vid sextiden.
Å, jag som brukar äta middag senast vid fem.
Mådde riktigt illa i sommarvärmen.

Vet om att jag är känslig om jag inte får mat i tid, men så här känslig?! 
Min kära make, hade kockat sill och potatis till middag. Ett tag efter att jag ätit, mådde jag väl så där lite ok igen. 

När jag nattat mina små tjejer, kom maken hem från sin matinhandlings-tur. Med sig in hade han även dagens post, som legat hela dagen i vår postlåda och väntat.

PAKET! Till mig. Genast blev jag mycket piggare!

Å, vilket paket sen! TACK SNÄLLA HEMLIS! 

Paketet innehöll allt detta:
* Mumsig mintchoklad. 
* Ett Glad Midsommar-kort med ledtrådar.
* Två söta stickmarkörer.
* Två nystan Marks & Kattens Superwash SAFIR. - Har redan en idé om vad de ska bli...
* En Howlit sten för kreativiteten.
* En helt underbar virkad (och stickad?) midsommarkrans.


Jag kommer att överglänsa alla mina vänner i Midsommar, med min vackra krans! 

Har varit sugen på en så´n här krans länge, men inte vågat mig på att börja med en, på grund av det enorma monteringsjobbet... Tusen tack! Hemlis, du kan inte ens ana,  hur glad jag är för den här kransen!

Har försökt tyda ledtrådarna som fanns med i kortet:
                           
Lyckans ost                                                                          
-är jag som fått detta fina paket
 

Sotis
-är ni säkert allihop


Stolt
-borde min Hemlis vara!

Kommentarer:
Postat av: Din hemlis4 kompis :-)

Så roligt att jag fick äran att rädda din dag! Det betyder mycket för mig att kunna göra någon annan glad. Känns extra roligt att kransen blev uppskattad med, jag var lite orolig. :-)



Hoppas att du får en fin midsommar!

2008-06-18 @ 22:19:14
Postat av: Catarina

haha..jag släpper aldrig ifrån mig mina älsklingar :-)



Vilket härligt hemlispaket du fått!

Postat av: Sannstick

Tack för kommentaren på min blogg. Det är så härligt att färga och jag skulle vilja hålla på oftare. Kanske det kan bli oftare i framtiden.

Ha nu en skön sommar.

2008-06-22 @ 21:47:53
URL: http://sannstick.blogspot.com
Postat av: Madevik

Oj!!!! Vilken present!!! Kransen är bara helt fantastisk! :-)

Midsommaren är så härlig...Själv bor jag i Norge sedan 10 år tillbaka och här firas inte midsommar som i Sverige. Jag försöker att åka "hem" till Dalarna med mina barn till midsommar för att dom ska få uppleva den och dansa kring midsommarstången. Men tyvärr så gick inte det i år...

Du har en jättefin blogg förresten :-)

2008-06-23 @ 12:11:44
URL: http://www.blogg.hobbyboden.com/madevik

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits