Kaffet är färdigt!

Å, så roligt!


I dag har jag färgat garn. Både med Herdins färgpulver i gryta på spisen, samt med karamellfärg i micron.

Garnerna hänger nu på tork i dushen.


Mina Kaffe F sockor har varit färdigstickade i några veckor nu. Har tänkt visa dem tidigare men...
Det är ju bara så svårt att få till ljuset, när man ska fotografera något den här årstiden.
Man kan ju lätt räkna de dagar som solen visar sig här uppe i norr.

Kaffe färdiga
Har stickat efter mönstret i Regia-foldern, som följde med när jag köpte garnet.
(Regia Kaffe Fassett, Landscape Fire)
Använde stickor 2,5mm.

Kaffe Socks
Fick nysta bort en bra bit garn i början av nystanet, för att få randningen lika på båda sockorna.
Tycker sockorna har bra passform på foten, gillar verkligen det här sättet att sticka häl.


Kommentarer:
Postat av: Moa

Jätte fina sockar , härliga färger :) o du , grattis i efterskott!, tårtan per hade med till jobbet var kanon , hur lyckas du? =)

Postat av: Bibblostick

Så glad man blir av dessa sockor!

2008-02-05 @ 17:21:34
URL: http://http://bibblostick.blogspot.com/
Postat av: Bland garnnystan och sytrås

Här har du verkligen lyckats fånga de underbara färgerna. Ser riktigt sköna ut på.

Postat av: Linda

Jag har själv inte provat Regia,
men jag gillar verkligen de tydliga ränderna som blir. Tycker du fick fram färgerna bra!

2008-02-05 @ 18:45:41
URL: http://levarlden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej...jättefina sockor.

Nu ska jag packa ett hemligt paket till dig!

Grattis i efterskott
:-)

/din hemlisvän

2008-02-05 @ 20:32:21
Postat av: cilla

Jättefina sockar!
Det låter ju spännande att färga garn m karamellfärg. Hur funkar det?
/Cilla

2008-02-05 @ 23:29:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Maria Nilsson

Härliga sockar! Jag har köpt garn och beskrivning, men jag förstår mig inte på hälen! Tycker inte bilderna i beskr. ger någon hjälp alls... Kan Du HJÄLPA MIG!
Tackar på förhand :)

2008-05-13 @ 20:02:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits