Stickning på minussidan

Det blev inte lika mycket stickande, som jag hoppats på i hegen. 
Loppis på lördag, stickcafé på söndag.

Stickcafé skulle vanligtvis betyda sticktid. Men den här gången hade vi temat "Byta/sälja garn och mönster".
Hade fullt upp med att reducera mitt garnlager. 
Jag gick minus i min garnstash med 2132g. 
Men det hämtar jag nog upp snart, om jag känner mig själv rätt...
Köpte endast ett 100g handfärgat nystan Svenskt ullgarn. Är det duktigt? eller dumt? 

Har valt färger till mina Paradoxical Mittens.
Nu väntar jag bara på att en omgång stickor ska bli lediga.
Jag har flera omgångar 2,5mm strumpstickor. Men samtliga "sitter fast" i pågående projekt. Hmm...
Garn till Paradoxical Mittens
Den vinnande färgkombinationen

Det blir nog att snabbt sticka färdigt mina vinröda Monkey socks, för att få loss en omgång strumpstickor.
Å det passar ju bra om de skulle bli klara nu, när det blir lite kyligare ute.
Vinröda Monkeys
Monkeys på gång

Kommentarer:
Postat av: Eva i Halmstad

Det blir inte kyligare , de är redan kyligare och värre blir de väl, perfekt med lite vantar och strumpor då.
Ha de varmt och gott, Eva.

Postat av: BM

Duktigt eller dumt att bara köpa pyttelite garn???
Vill du verkligen att jag ska svara på det????????

2007-10-03 @ 21:23:58
URL: http://knit-marie.blogspot.com
Postat av: agata

Nu har jag kollat runt lite mer på din blogg och jag kan inte förstå hur jag har missat den tidigare!? Du gör ju jättemycket fint! Jag återkommer och dristar mig även till att länka till dig. Okej?

2007-10-05 @ 16:13:06
URL: http://agata99.blogspot.com/
Postat av: Maria

Jag försöker sticka pulsvärmare, och ser att du har en bild som liknar ett par såna här (eller är det en socka?) Hur som, hur GÖR man för att få stickningen "på en ring", så den håller ihop? Jag stickar på strumpstickor, men inser att min pulsvärmare är helt fel, jag har ett "öppet stycke", gissar att man någonstans i början behöver sticka ihop den första maskan med den sista?
Jag använder mig av beskrivningen här: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=86&d_id=33&lang=se
Du verkar kunna det här med att sticka, har du lust att hjälpa mig?

2007-10-07 @ 23:27:29
Postat av: Linnea

Hej!

Hittade hit för jag letade efter björnbärsstickning - men fann annat inspirerande här. vad duktig du är! jag hoppas jag kan sticka annat än sjalar framöver! =) Om du har stickat något i björnbärsstickning får du gärna lägga ut en blänkare om det och förklara hur man gör! =)

hälsningar
Linnea

2007-10-15 @ 13:09:20
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits