Stickcafé/Slöjdträffar i Luleå

Det finns en hel del träffar, för stick och slöjd intresserade i Luleå-området.

Kommande veckan:

Söndag 28 Oktober Stickcafé på Norrbottens museum i Kafé Nittonhundra
12.00-16.00             -Tema Muddar och schalar. Sticka, virka och brodera med mera. 

Tisdag 30 Oktober Stickcafé på BiCa´s och Erikas Kronan H2.
17.00-20.00

Onsdag 31 Oktober Slöjdträff och Öppet hus Missinskyrkans kafé (Kungsgatan 25, ingång
10.00-15.00              Skeppsbrogatan).

Så packa ditt slöjdprojekt och dyk upp på någon/några av träffarna!

Själv behöver jag gå igenom min UFO låda för att se om se finns något lämpligt projekt att ta med mig.
Min VIP passar nämligen inte så bra att ta med sig på café.
Det krävs en hel del koncentration för att få alla maskor på rätt plats...

Det är inte så mycket kvar att sticka (hoptagningen plus höger tumme) men det tar sin tid.
Jag är jättenöjd med dessa vantar hittils. 
Riktigt rolig stickning, där jag får vara på alerten hela tiden. 
Paradoxical på gång
Paradoxical Mittens på gång.

Kommentarer:
Postat av: Jessica

Vad fina de blir. Jag blir också sugen på att sticka dem men de ser så svåra ut. Är de det?

Postat av: åsa

Vilka fina färger du stickar dina vantar i. Visst är dom roliga?

2007-10-25 @ 22:20:12
URL: http://www.asassticksida.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Åhhh, de där vantarna är så vackra. Har sneglat på det mönstret flera gånger. Fantastiska!

2007-11-04 @ 08:28:10
URL: http://stickfrossa.blogs.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits