Gröna värmare på gång

Hej på er alla!

Tack för alla era fina kommentarer på min blogg.

Mina senaste fyra veckor har gått segt...
Ja, inte för att klaga men...

1 vecka hemma med den febriga dottern (superförkyld).
1 vecka hemma själv däckad av "ärvd" förkylning.
2 veckor tillbaks på jobbet...

Om man säger så här: att min vikarie kunde ju inte rätta några Kemi-prov eller skriva åtgärdsprogram.  
Inte  heller skriva de  66 individuella omdömmena inför utvecklingssamtalen i år7. 

Vi lärare har ju en arbetstid på 45h/vecka för att arbeta in ferietiden till loven... det räcker inte långt när man ska försöka "hinna ikapp" efter två veckors frånvaro. Samtidigt som undervisningen ska flyta på som vanligt.

Kanske inte så konstigt att min förkylning inte vill ge med sig... är inne på fjärde veckan nu. 

Längtar till sportlovet! (Då ska jag bara jobba två dagar) 

Vivan har friat om en Stockholmsresa under lovet. Syfestival och allt. Just nu känns det inte som jag orkar, men det kanske är just denna utflykt jag skulle behöva för att bli "helt frisk" igen?!
Gröna värmare på gång
Har inte stickat mycket de sista veckorna... de här gröna muddarna slår nog rekord i "långtidsstickning för muddar" (jag började i December -06) Mönstret är från en Japansk bok om pärlstickning, som jag beställt från Maria och "Garnkorgen".

Kommentarer:
Postat av: Britt-Marie

Så snygga, kul att se att du verkar må bättre, lite i alla fall. Vad gör du på måndag? Morjärv?
Kram

Postat av: Susanne

Snygga!
Stackare som varit dålig så länge.

2007-02-20 @ 12:15:12
URL: http://strumpstick.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits