Kaffe någon?

Stickar mest julklappar nu i dessa bråda dagar.
Vet att julklapps-mottagarna läser denna blogg, så ni får se bilder på dem först efter jul.

Håller även på att sticka ett par sockor till mig själv.
Ett par riktigt basic sockor, stickade i Regias Design-line Kaffe Fasett garn.
Stickar efter beskrivningen jag fick med när jag köpte garnet.
 
Det är mest slätstickning i detta mönster så det går undan ordentligt.
Gillar den här hälen. Det är den bästa varianten, av de short-row hälar jag hittils provat sticka. (Detta är den fjärde varianten).
Kommer nog att använda den på fler sockprojekt i framtiden.
Avmaskningen för tån är jag däremot inte så förtjust i, men den får duga till mig denna gång.
Kaffesockor på gång
Kaffe Fasett sockor på gång

Kommentarer:
Postat av: Jessica

Åh, vilka goa färger. Ser mysiga ut.

Postat av: Hanne i DK

skøn blog du har Jennie !! Hvor ser det flot ud Kaffe Fassetts garn.... - dejlige farver du har valgt.
Skal du ikke også være med på stickameras sokkeklub ?
Kram fra
mig;-)

2007-12-11 @ 22:23:19
Postat av: Elisabeth

Kul, vi stickar strumpor i samma garn! Men det är mitt livs andra par och det går hyfsat bra. Jag har en som är nästan färdig och en som passerade hälkröken igår. Tanken var att ha dem på julafton, och det ska jag nog klara av. Eller så får de andra vänta på mej tills jag har avmaskat! ;-)

2007-12-12 @ 07:25:49
URL: http://handmade.smuligt.com/
Postat av: Oskar Valfridsson

Imponerande färgval, håller på att göra en brynja i samma garn´. Förhoppningsvis blir den jättefin:-)

2008-01-04 @ 18:22:25
Postat av: liian

gud så fint!! =) var får man tag i ett sådant garn, kit?

2008-01-14 @ 16:15:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits