Snö som inspiration...

I veckan är det höstlov för eleverna i Luleå.

Det betyder föreläsningar och möten på dagarna för oss lärare.
Lite mindre planering på kvällrna ger utrymme för saknad slöjdtid.

Stickar pulsvärmare av "Fyrisgarn" och med ljusblåa pärlemorskimmrande glaspärlor.
Vet inte till vem än, men de ska nog snart finna en ägare.

I morgon är det första november... då är det bara en månad kvar till vi redovisar resultatet av pulsvärmar-parallellstickningen på Rosmys blogg
http://rosmyskreativasida.blogspot.com/     

Hinner nog med något par till innan dess skulle jag tro...
Pärlmuddar vita
Frostiga handledsvärmare på gång.

Kommentarer:
Postat av: Kate

Aldeles nydelige pulsvarmere.

Postat av: Charlotte

Det där var ett av de finaste mönstren som jag sett på ett par pärlmuddar. Finns det någon möjlighet att få tag i mönstret någonstans?

2006-11-18 @ 22:43:26
Postat av: Malin

Hej!
Jag är på jakt efter en bild på stickade ballerinas (som inneskor). Min pojkväns mamma vill sticka sådana till oss två och jag kan inte hitta dem någonstans. Jag minns att danska Baum und Pferdgarten hade underbara stickade ballerinas i sin sommarkollektion 2004 men sedan dess har jag inte sett några. Tänkte höra med dig (som har en snygg blogg) om du har några tips!

God Jul!
Malin

2006-12-23 @ 10:21:54
Postat av: Stickomanica

Helt underbara pulsvärmare och lyckliga den som ska stoltsera med dem. Håller själv på med projekt och just nu babymössa som ajg letar mig ihjäl efter mönster på. Det ska ju passa ett litet huvud också och inte vara alltför krångligt. En inkamössa är väl snyggt på en baby eller hur?
Underbar sida du har

2007-02-02 @ 06:21:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits