Vart tog den söta lilla Mermaid vägen?

Så här såg min Mermaid ut på skärtorsdagen...

Arbetet flöt på bra, jag både fäste trådar, sydde ihop henne och stickade på den första ärmen.
Så långt allt frid och fröjd. (Den här gången verkade det som om mitt inbyggda motstånd till att sticka ärmar, var nästan obefintligt).

Men när jag provade henne, visade det sig att ärmen blir ca 10cm för kort!

Bara att börja om med ärmarna...

Så nu ligger hon och väntar på, att jag ska samla krafter mentalt för att orka repa upp och börja om med ärmarna! Hon har redan väntat tre veckor.

Sälla någon! Jag behöver peppning för att orka fortsätta. 
Mermaid 060413
Mermaid för tre veckor sedan...

Kommentarer:
Postat av: Soili

Ojoj,vilken otur,men du ska se att rätt va'det är så kommer inspirationen tillbaka,nu när det blir fint väder,sätt dej ute och frogga i solen,ett par ärmar går fort att sticka,de stora bitarna är ju klara.Du har ju gjort det mesta redan.Sommarkvällarna är ju sköna så ta en repa nu och då,så vips så är ärmarna klara.
Sommriga hälsningar från en optimist,

Postat av: Annelie

Klart att du kommer igång igen! Två ärmar går ju relativt snabbt att göra när man jämför med fram- och bakstycke. Som Soili skrev, du har ju gjort det mesta redan. Kör järnet så du kan börja på något nytt den 10 juni när det är "World Wide Knit in Public Day".

2006-05-06 @ 22:09:24
URL: http://konststycket.blogspot.com/
Postat av: Vivan

Hur är det Väv-Babsan brukar säga; Om jag vore du... så skulle jag göra om det där...

Hejja Nenne - Friskt humör - Det är repan som sticken gör!!! Heja - Heja - Heja!!!

Om det inte fungerar så hämtar jag dig för en långvarig tvångsplacering på altanen i Prästholm och du kommer inte därifrån förrän du är färdig - så det gäller att sticka på INNAN det börjar regna. Jag lovar att hålla dig sällskap och serva med mat och annat tilltugg.

Och det bara för att jag vill se den färdig på dig. En vacker sjöjungfru som du, kräver ett än vackrare omslag att värma sig i under svala sommarkvällar på altanen. Så sticka på!!!! HEJA HEJA HEJA!!!

2006-05-08 @ 09:46:19
URL: http://vivans.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits