Odessa på gång

Vilken tur att jag köpte ett extra nystan, av Rowans Wool cotton garn till min "Odessa".

Kände på mig att det skulle gå åt lite mer garn än i beskrivningen -det gör oftast det när jag stickar.
Också ska ju Odessa egentligen stickas i Rowans Cashsoft DK, det garnet är aningens tunnare än Wool cotton.

Det är roligt att sticka henne! Perfekt med ett pärlvarv var fjärde varv, så arbetet inte blir så enformigt.

Det enda "minuset" hittils är att hon stickas på en 40cm rundsticka. Med mina lite yvigare stickrörelser, känns det lite som att försöka sticka med handlederna hopknutna...

Men det är väl så det är även för många andra atleter i paralympics , så jag ska inte klaga. 
Odessa på gång
Blivande vårmössa

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits