Diva monterad och klar

Här är hon då äntligen, min egen Diva.

Det har tagit mig nästan 11 månader att sticka henne färdig och montera...
Men i effektiv sticktid skulle jag tro att hon tar ca 2-3 veckor att färdigställa.

Arbetet ar flutit på unggefär så här.

Maj 2005: Brevbäraren levererar materialet hem till mig. Avsändare: Sländan i Lund. Jag börjar genast med översättning av önstret... upptäcker att Danska inte är min starka sida.
 
Juni 2005: Jag stickar bakstycke och krage... kragen är delvis omstickad 2ggr... det gäller att läsa HELA mönstret innan man "gasar på"!

Juli: Båda manchetterna färdigställs, som vanligt kan jag inte hålla mig till mönstret utan vill SÅ KLART, spegelvända ränderna på ena manchetten. -Vilket jag är glad att jag gjorde, tycker det blev snyggare så!

Augusti 2005-Februari 2006: Divan råkarut för mitt innebyggda motstånd mot att sticka ärmar...

Mars 2006: Jag tar mig i kragen och stickar ärmarna, inte bara två utan tre (hade plockat upp maskorna till den andra ärmen lite snett) upptäckte jag då jag skulle montera... -riva upp och sticka om!

Nu är hon här, monterad och klar för äventyr.
Diva monterad och klar
Min egen Diva!

Kommentarer:
Postat av: Arja

your Diva is gorgeous! have you been wearing it yet? mine is purple and aubergine and I have only started, it'll be a while.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits