Midsommarslöjd med Unga Slöjdare

Jag har i början av veckan haft det stora priviligieriet att delta vid "RUS" midsommarslöjdande.
Måndagen började med tygtryck, invigning också lite slöjdande förstås... 
Kerstin och Isac
Här trycks vimplar och banderoll inför utställningen i slulet av veckan.

Så var det då dags för veckans stora utmaning... fiskar och fåglar i trä!
Jag, som täljer ca 1ggr/år fick kämpa ordentligt för att mina träbitar skulle ändra form... 
 Verktyg
Veckans verktyg

Efter att vi sågat, täljt och skurit, målades våra alster med oljefärg.
Isac som just gått ut årskurs sju, visade sig vara en riktig "fena" på att tälja fiskar.
Isacs aborre
Isac:s imponerande aborre i naturlig storlek.

Jag hade det stora nöjet, att dela stuga med två av de nordliga länens Hemslöjdskonsulenter.
Konstaterade snart, att det inte bara är jag som slöjdar hela kvällarna och tittar på fotboll samtidigt...
Kristina och Pia
Kristina Ersviken (Västerbotten), Pia Jägstrand (Norrbotten)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits