Fetching...

I dag torsdag kommer jag att knyta, fläta, tvinna vänskapsband med de barn som besöker mig på friluftsmuseét Hägnan i Gammelstad under eftermiddagen.

I går sydde vi bollar, det var poppulärt och bilder finns på Britt-Maries blogg:  
http://brittmariel.blogg.se 

Jag har stickat klart min verson av halvvantarna "Fetching" från www.knitty.com , de var väldigt snabbstickade. 
Det blir nog att sticka ett par till, vi får se i vilken färg det blir...
 
Äntligen har mina liljor börjat blomma. Det har varit så torrt i sommar, så väntan har varit lång.
Fetching klara
Mina nystickade "Fetching"

Kommentarer:
Postat av: Tina

Hej!
Hittade din blog när jag sökte på vävning + blog. Kul att se allt du gör! Särskilt roligt med folk som sysslar med flera olika textila hantverk.
Dina fetching var verkligen vackra, och vilket snyggt kort du tagit! Platsar i Knittys årliga kalender :)

Postat av: sussi

Härligt kort, jag gissar att kameran kom igång efter doppet.

2006-07-28 @ 08:16:00
URL: http://brittmariel.blogg.se
Postat av: Kristina Bohman

Hej!
Jag är en gammal stickerska som stickade som mest vid förra stick-boomen på 80-talet. Börjar nu bli i gasen igen och hittade din fina blogg. Jag har hittat ett mönster på ett par stickade barnjeans på knittys hemsida, men jag har aldrig stickat efter en engelsk beskrivning förut. Du verkar duktig på det. Går det att få mönstret översatt någonstans? Hur gör man?
MVH Kristina Bohman

2007-04-29 @ 22:47:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits