Lila halsduk till 4års jubilaren!

Slöjd är som roligast när man själv valt materialet och föremålet man tänker göra...

Men, vad gör man väl inte för sitt barn?!

Här sitter jag och stickar, en halsduk som:
* jag gillar inte garnet, varken färgen eller konsistensen
* stickningen är riktigt enformig, -suck...
* det är ett rent h-vete om jag tappar en maska (garnet är så lurvigt, så man ser knappt vad man gör)
* jag har hälften av halsduken kvar att slutföra
* den bör vara färdig innan nästa måndag, då blir det kalas!

Men dottern tycker att det är en riktig 10 poängare, så jag stickar på.

Jag gör den "ihålig" genom att sticka varannan, lyfta varannan maska med garnet framför arbetet. Halsduken blir på det sättet väldigt fluffig och följsam. Men varför nöjde jag mig inte med, att bara sticka rätstickning fram och tillbar rakt av? Nej, då hade jag väl redan varit klar vid det här laget, å så roligt ska vi inte ha det idag....  
Lila babushka
Halsduk till dottern i lila Happy "rundstickad" på ett par stickor...

Kommentarer:
Postat av: Vivan

Konsistensen - ja - där var ordet jag sökt! För det är ju klart att garn har konsistens. Speciellt när man inte tycker om det - då ÄR det konsistensen det är fel på.

Har du mer konsistensäcklat garn så kan du anse det sålt - jag gillar ju håriga saker...

Kramis!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits