Pyssel inför julen

I fredags bakade gumman och jag saffransbullar. -Gott!
I dag har vi fortsatt rustningen inför julen, genom att dekorera pepparkakshuset.

Jag brände mig REJÄLT på höger hands ring och långfingertopp...
Typiskt att man tabbar sig så, samtidigt som man står och förklarar att det smälta sockret är brännhett!

Med på bilden syns även muddarna "Sara" från Birgitta Adolfssons bok: Pulsvärmare *en inspirationsbok* 

Tekniken kallas för Japansk stickning, jag stickade i 2-trådigt ullgarn som jag hittade i restgarnskorgen. 
Lite stickiga känns de allt... har nog vant mig vid att ha mina pulsvärmare stickade i babyull.

De här pulsvärmarna är ett av mina bidrag från höstens Pulsvärmar KAL på Rosmys sida:
http://rosmyskreativasida.blogspot.com/
Pulsvärmare Sara
Härligt, härligt, men farligt FARLIGT. -Så ta det varligt!

Kommentarer:
Postat av: Britt-Marie

Brände du dig för mycket för att kunna sticka? Det är den stora frågan!
Kram

2006-12-06 @ 08:38:48
Postat av: Britt-Marie

Jobbar ni ihjäl er hemma och på jobbet? Svärmorbesök i morgon!!!

2006-12-14 @ 08:31:43

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits