River Rapid...

Jag kunde inte låta bli...

När den vita tröjan var färdigstickad i lördags, dök jag ner i bland mina sockgarner.
(Tröjan får nu ligga till sig några dagar, innan jag monterar den...)

Det här turkos-blå garnet från Qalitas75% ull (superwash) 25% polyamid kändes först strävt och frasigt... men jag vande mig snabbt.

Resultatet blev riktigt bra!
River Rapid Sock
Min första River Rapid Sock från Sock bug.

Mönstret är utförligt, lätt att lära sig och finns gratis (på engelska) på adressen:  
http://sockbug.blog-city.com/

River Rapid sock
Kanske får denna början till en make ikväll?




Kommentarer:
Postat av: Birgit

Hej, Jennie!

Thank you for your nice comment in my blog. Of course I will knit socks of all of my Wollmeise yarn - for my husband and myself. Four of my forteen skeins are already knitted.

I like your blog and the things you produce very much, I will come back soon!

Hej sa länge!

Birgit

Postat av: Vivan

Dina fotografiska framsteg är makalösa!!! Först torgvantarna med liljor å så det här. Nu börjar det verkligen likna garnporr på hög nivå. Kanonläckert!

Fotar du så skriver jag, världens bästa böcker!!! – "GarnÄr&Tik i G-stad - en bok om lustfyllda och ullkantade äventyr". Kanske en uppföljare "Stick och brinn - en het historia som får-ull". Å så bestsellern av alla: "Maskor och troll-konster om tråd". En varför inte en elektriskt laddad och automatiserad deckarfantasy (men den kan även vara ett fristående kapitel i dina memorarer om hur du upplevde din första stickmaskin - om du någonsin skaffar den...) alltså "Maskinmaskornas intåg". Om det är en deckare kan den bli en trasslig historia med precis garnstump kvar på slutet... och uppföljaren "gULLiGARNet" om muschen som blev rebell.

Kramar med kärlek från mitt hjärta till ditt!!!

2006-08-11 @ 23:51:14
URL: http://vivans.blogg.se
Postat av: Anna

Jättefin färg på din River Rapid!!

2006-08-16 @ 23:01:23
URL: http://annapuh.blogdrive.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits