Gummans pulsvärmare

När jag frågar lill-gumman, om hon vill att jag ska sticka ett par muddar till henne.
Då blir svaret oftast -JA!  

Jag har stickat så många pärlstickade muddar de senaste åren.  
Till alla möjliga vänner och bekanta,  att jag tappat räkningen för länge sedan.

Ändå ser jag fram emot den stundande "Pulsvärmar-stickningen" med  förväntansfull längtan.
Det är något särskilt med muddar...

Varför muddar?

Muddar har oftast:
* Vackra mönster
* Få trådar att fästa
* Ingen tumme
* Behov av endast ett nystan garn...

Dessutom brukar jag klara att sticka ett par på 2-3 TV-kvällar, vilket passar alldeles perfekt till min regel:
Avsluta två projekt innan jag börjar med ett nytt...
Gummans pulsvärmare
Stickar jag fram och bakstycke, så kan det ju bli en vacker tröja ; )

Kommentarer:
Postat av: vivan

Snyggare kan ingen vara - än din lilla barnaskara. Klart man inte behöver kläder när man har så många vackra muddar att smycka sig med.

Tusen tack för igår. Tjejerna är helt lyriska över sina garnbollar. Det blir bilpyssel så länge. Plockar ut en garnlåda och sax i bilen i dag. Alva har sovit med sin och sedan skulle den med till dagis. Å innan vi var hemma kom frågan - När får vi åka till Jennie nästa gång???

TACK för att du finns!

2006-08-30 @ 11:03:12
Postat av: Rosmy

Oj, vilka fina!

Postat av: Britt-Marie

De bev verkligen helläckra

2006-08-31 @ 11:41:07
Postat av: Frida

ja, det skulle verkligen bli en kanonfin tröja!

2006-09-23 @ 19:40:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits