Färgning i kväll?

Jag håller på och härvar sockgarner (-för visst heter det väl så?!)

Kan inte vänta längre... måste få prova färga! Har inte fixat färger från färgkraft som jag länge tänkt.
Det blir i stället att färga med Herdins Textile Colour i eftermiddag.

Tänker mig några "självrandande" sockgarner till julklappsstickning. Åsså skulle jag så gärna vilja ha ett  limegrönt garn att sticka sockar med -vi får se hur det går... 

* Kokplatta -fixat
* 15 liters kastrull -fixat
* Sockgarn att färga -fixat
* Färg -ska iväg på Ö&B å se om de har några klatchiga, roliga färger (Herdins multifibre) Grönt, gult, rött...
* Plasthanskar -fixat
* Termometer -fixat

* Bullar till eventuella gäster -fixat
* Kaffe -har vi gott om...
* Saft (till de som inte är beroende) -fixat

Så har du inget annat du absolut måste göra i kväll -titta gärna förbi!
Om vädret håller i sig så är jag ute på altanen och färgar för fullt.  
Sockgarner
Ullgarner till eftermiddagens sockgarns-färgning.

Kommentarer:
Postat av: Marie

Åh...det vore kul! Men alltför långt till dig :)
Jag får sticka på min Ballerina istället.
Ha det så trevligt!
/Marie


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits