surolle

Igår eftermiddag var det föreläsning på KonstensHus i Luleå.

En hårdslöjdare från Västerbotten, Jögge Sundqvist som kallar sitt företag för surolle  http://www.surolle.se/ besökte oss.

Föreläsningen var intressant, inspirerande.

Men jag vet bara inte om det var så himla fiffigt att jag gick dit?!

Så här menar jag:
-det finns ju redan så mycket jag vill göra, men så lite tid...
-nu vill jag ju ha en egen täljhäst, hur ska jag få tag på den och var ska den rymmas? (Mitt arbetsrum är ju redan fullt av vävstolar, garn och annat material).  
-hur glad blir maken, om jag invarderar garaget och gör om det till en snickarbod?

Nu gäller det att vara listig... får lov att fundera några dagar hur jag ska lyckas lösa det här.


Kommentarer:
Postat av: Lars

Köp en täljhäst.
Snida till en trägubbe till mej och mitt kommande
muséum. Muséet svenska trägubbar.
Vill gärna ha svar, hur det går.
Var rädd om familjen.

Hälsningar LAX.

2007-11-25 @ 20:38:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits