Bara en härva till...

Visst är det väl så att när man stickat slut garnet på en härva som man har i sin ägo,
då får man köpa en ny?!!

Och det även om man inte är helt säker på vad den ska bil... just bara för att den är så läcker.

Det här 2-trådiga ullgarnet har jag inhandlat på BiCa:s garn och pyssel affär, som ligger på Ljusterleden i Luleå. 

Är inte helt säker på vad jag ska sticka av den, men det lutar mot ett par sockar. (Är inne i en sockperiod igen). 
Bi ca´s garn
Flamfärgat ullgarn.



Kommentarer:
Postat av: Annelie

Åh vad läckert! Kan sannerligen förstå ditt "begär" efter garnet.
Jag har ännu inte fått pejl på hur grova stickor man behöver använda till olika antal trådar så därför undrar jag vad du använder till detta?

Postat av: Jennie Lindberg

Det finns alla möjliga grovlekar på 2-trådigt garn. Att det är 2-tråigt betyder helt enkelt att man spunnit ihop två trådar för att få det färdiga garnet.

Det här garnet är grovlek 6/2 och jag använder stickor ca 2,5mm när jag stickar (jag stickar ganska löst).

Ett garn som har grovlek 8/2 är tunnare än garnet 6/2. Så man får tänka lite baklänges...

Jennie

2006-04-30 @ 09:29:51
URL: http://www.jennies.blogg.se
Postat av: Annelie

Tack för klargörandet om garngrovlek i min blogg. Alltid kul att lära nytt. Måste dock ställa en ny fråga: vad betyder då sexan resp åttan före "/2"?
Balkansippor är också fina. Gillar dem själv ganska mycket men tycker de ser lite läskiga ut när de gått i frö. Det där ludna, du vet. Men här i SKÅNE är vi bortskämda med sippor av olika slag. Fast det är ju faktiskt bara de vita som är man kan se hela "hav" av och det är en fröjd för öga och själ.

2006-04-30 @ 14:52:28
URL: http://konststycket.blogspot.com/
Postat av: Gita

Jaa kära nån, vilket garn! Jag fick genast HA begär.

2006-05-03 @ 15:49:37
URL: http://stitchandneedels.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits