Vikingastickat

Var på Norrbottens Museum i Lördags och lyssnade på föreläsning med Elsebeth Lavold. Blev helt enkelt tvungen att inhandla hennes bok The viking knitts collection efter att jag förälskat mig i "Menja", tröjan på bilden. Den har hamnat på MÅSTE GÖRAS-listan.

Det betyder att min "Diva" designad av Hanne Falkenberg plötsligt fått konkurens. Skulle tro att Menja ligger lite bättre till eftersom att mönstret till Menja är översatt till svenska. Divan är på danska och har redan stulit två kvällar av min tid, har endast hunnit översätta två tredjedelar av mönstret. Några ord har jag inte lyckast lista ut, men tänkt engagera min vän Susanne som översättare. Hon har bott i Danmark.

Bilden är hämtad från hemsidan www.ingenkonst.se


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits