Handduksväv i bomull och lin

Har satt upp en varp i cotton-lin 22/2, det ska bli kökshanddukar. Randningen kommer att variera från handduk till handduk. Tänker väva i första hand med lingarn16/1.

Jag shoppade en hel del lingarn när jag var till Hälsingland i förra veckan... -några kilo rent av!

Det är ju nästan som att köpa smågodis när man får väjla garner.

Att vara i en fabriksförsåljningslokal kan göra mig rent yr i huvudet, det finns så mycket att titta och känna på...

Handduksväven

Handduksväven är redo för inslag...



 


Kommentarer:
Postat av: cia

Jag önskar att jag också kunde sätta upp en väv,
jag skulle vilja väva en matta , jag har en vävstol men hur ska jag kunna få i ordning den.
Jag har friår tills sept. och ett av mina mål under det , är att lära mig väva.
titta gärna in på min blogg


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits