Handduks-väven är på gång!

Ja, jag har vävt lite också...

Det var tur att jag satte upp en handdukaväv i min lilla golvvävstol i början av sommaren. Tur så mitt väv-beroende får sitt -jag blir så besvärlig att ha att göra med annars... Vävstolen som är placerad i vardagsrummet är en bra tillflyktsort, nu när ombyggnationen av köket fortskrider lite långsammare än maken plannerat.

I går kväll var elektrikern här och flyttade vår elcentral, i dag har det dragits nya ledningar till vatten och avlopp. Med andra ord är det mycket kvar att göra innan köket är klart. På tisdag drar höst-terminen igång, så då saktas byggfarten av till kvälls-jobb i stället för heldags-pass.  

Så utsikten att jag ska få tillbaka mitt arbetsrum innan sommaren är slut verkar väldigt dålig, (det fungerar för närvarande som förråd och uppställningsplats för div prylar, kylskåp mm.) 

Man får nöja sig med att småslöjda lite då och då när plats och tilfälle ges...


Den allra första handduken... av de sex jag hittils vävt. (Det ska bli tio totalt)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits